Mianem event marketing określa się najczęściej wydarzenie promocyjne lub organizację imprez. Jest to skuteczny sposób na promowanie firmy, marki lub idei. Może odbywać się w formie konferencji, szkoleń, pikników lub atrakcyjnych gier, możliwości jest tutaj naprawdę wiele. Z roku na rok event marketing staje się coraz bardziej popularny. Z dzisiejszego wpisu dowiesz się, dlaczego tak się dzieje, jakie są cele takich działań i co można w ten sposób zyskać.
Co w treści artykułu?
Event marketing – kiedyś i dziś
To, że bezpośrednie oddziaływanie na odbiorców przy okazji imprez masowych przynosi korzyści, odkryto już w starożytności, a możliwe, że nawet wcześniej. Wieki temu na igrzyskach olimpijskich w Starożytnej Grecji albo podczas walk gladiatorów promowali się władcy. Współcześnie promujemy markę lub produkt. Mechanizm jednak i siła oddziaływania pozostały równie silne.
Jakie są cele Event marketingu
Metodę tę stosuje się, by oddziaływać na szerokie grono odbiorców, poprzez wydarzenia. Odbiorcą mogą być klienci, konsumenci lub pracownicy danej firmy. Podczas danej imprezy przekazywane są odbiorcom informacje, które zwiększają wiedzę na temat danej firmy, jej produktów lub usług. Celem jest tutaj zdobycie zainteresowania konsumentów i pozyskanie nowych klientów. Może być nim także zdobycie rozgłosu medialnego. Więcej informacji znajdziesz na: https://freshmail.pl/blog/event-marketing-coraz-popularniejszy/
Jakie są główne zalety event marketingu
- Dwukierunkowość – firma oddziałuje na klientów, którzy z kolei wpływają na firmę.
- Silne oddziaływanie – dzięki temu, że działania są bezpośrednie, wpływają na odbiorców znacznie silniej niż w przypadku innych, np. organizowanych zdalnie akcji.
- Elastyczność – podczas trwania wydarzenia poznawane są opinie klientów. Informacje uzyskane w ten sposób mogą być wykorzystane, by lepiej odpowiedzieć na ich oczekiwania.
- Skuteczność – na wydarzeniach często nawiązywane są znajomości, które przeradzają się w długotrwałe relacje handlowe.
- Brak formalności- wiedza przekazywana jest w przyjaznej, luźnej atmosferze. To także ma wpływ na to, jak dana marka lub firma jest postrzegana i jakie budzi skojarzenia.
Jeśli interesuje Cię event marketing oraz skuteczne metody zdobywania klientów warto odwiedzić platformę Freshmail.pl. Znajduje się tam prawdziwa skarbnica wiedzy na temat e-mail marketingu, wysiłki SMS, a także innych profesjonalnych metod prowadzenia kampanii marketingowych. Dowiesz się też np. jak skutecznie tworzyć newslettery lub prowadzić interesujące webinary. Tak więc nie czekaj – odwiedź Freshmail.pl i zacznij budować swoją bazę klientów już dziś.