Opinia klienta zawsze w cenie

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jak ważna dla przedsiębiorców może być twoja opinia? I nie myśl, ż jeśli nie poznają twojej, to na pewno znajdzie się koś inny, inny konsument, który powie im co mu się nie podoba na rynku, co mu się podoba, co by poprawił, a czego absolutnie nigdy by nie zmieniał. Żadna opinia nie zastąpi innej opinii, dlatego ważna jest tak naprawdę każda z nich. Czasami mamy wrażenie, że nasze zdanie kompletnie w kwestiach biznesowych się nie liczy. Przecież wielcy biznesmeni, przedsiębiorcy doskonale radzą sobie bez naszej pomocy, prawda? Tak myślimy, ale jest to jednak myślenie błędne, ponieważ gdyby nie my, to zdecydowanej większości tych przedsiębiorstw w ogóle by nie było. Skąd to przypuszczenie? Wydawać by się mogło, że wysnuwamy zbyt daleko idące wnioski, ale prawda jest taka, że przedsiębiorcy potrzebuje nie tylko samych klientów, ale przede wszystkim ich opinii. I możemy tego nie rozumieć, możemy nawet w to nie wierzyć, ale tak jest w istocie. Prawdopodobnie zrozumielibyśmy to w pełni dopiero wtedy, kiedy założylibyśmy własną działalność i to wówczas my potrzebowalibyśmy sugestii konsumentów i ich opinii na temat branży, w której funkcjonuje nasza firma albo jeszcze lepiej – ściśle na temat naszych przedsiębiorstw.

Nie musimy tego rozumieć

Aby wziąć udział w badaniach rynku wcale nie musimy rozumieć powodów, dla których są one przeprowadzane i to regularnie, aczkolwiek na pewno wówczas zmienilibyśmy do takich badań swoje nastawienie. Otóż, prawidłowe badania rynku jest bardzo ciężko przeprowadzić właśnie ze względu na fakt, że wiele konsumentów odmawia wzięcia udziału w takich badaniach. Może zatem faktycznie lepiej będzie, jeśli dowiemy się, że prawidłowe badania rynku muszą być przeprowadzone z naszym udziałem, bo w innym wypadku nie będzie możliwe dostosowanie rynku do naszych potrzeb i do naszych preferencji. A który konsument nie chciałby, by określona branża była kreowana dokładnie pod niego i jego potrzeby? Chyba każdy z nas by tego chciał – chcielibyśmy, aby zarówno w branży elektronicznej, jak i odzieżowe oraz każdej innej nie było żadnych wad, przynajmniej z naszego punktu widzenia i b y wszystko działało tak, jak według nas działać powinno. Bezapelacyjnie powinniśmy więc wyjawiać bez ogródek przedsiębiorcom swoje sugestie i swoje opinie. A kiedy będziemy mieć ku temu okazję?

Częste okazje

Okazja następuje bardzo często, choć może nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Badania rynku prowadzone są na przykład przez rozmowy telefoniczne. Są to tak zwane badania cati i w nich na pewno nie raz, nie dwa mieliśmy okazję wziąć udział. Badania cati to po prostu nic innego, jak odpowiadanie na pytania osoby po drugiej stronie słuchawki. Zadaje ona pytania odnośnie określonych produktów czy usług, a my jedyne, co musimy zrobić, to szczerze na te pytania odpowiadać. To nie takie trudne, prawda? Wręcz przeciwnie – jest to banalnie proste.

Dodaj komentarz