Reklamy – lubimy je, czy nie lubimy?

Zastanówmy się, jak to w końcu jest z tymi reklamami – lubimy je, czy raczej ich nie lubimy? Zdania zapewne będą podzielone i to mocno. Niektóre osoby chętnie oglądają reklamy, chętnie również słuchają ich w przerwach audycji radiowych twierdząc, że reklamy są ciekawe, oczywiście nie wszystkie, ale te, które tworzone były przez ludzi kreatywnych, jak również mają one swoją funkcję, a mianowicie informują nas o tym, co aktualnie w sklepach warto kupić, co nowego się na półkach sklepowych pojawiło, w co teraz warto zainwestować i jakie są ceny tych dóbr. Reklamy informują nas o taryfach w sieciach telefonii komórkowych, w których prawdopodobnie nie dowiedzielibyśmy się, gdyby nie wspomniane reklamy. Są jednak ludzie, którzy twierdzą, że reklamy są zupełnie zbędne, że wręcz często przeszkadzają im w oglądaniu programów telewizyjnych i że często doprowadzają nas do irytacji. Nie można popadać w skrajności, ale oczywiście i w jednej opinii i w drugiej jest jakieś ziarnko prawdy. Zatem warto zastanowić się nad sposobem dostarczania reklam widzom oraz, generalnie rzecz ujmując, konsumentom. Wbrew pozorom, są na to różnorodne sposoby i niekoniecznie trzeba wybierać te, które widzów i konsumentów najbardziej denerwują. Reklama może dotrzeć do klienta zupełnie po cichu, wręcz ukradkiem, natomiast klient może otworzyć ją i do niej zajrzeć dokładnie wtedy, gdy on sam będzie miał na to ochotę.

O jakim sposobie mowa?

Tym sposobem jest oczywiście mailing reklamowy. Być może są wśród was jeszcze osoby, które o tym sposobie nie słyszały, ale też nietrudno domyślić się, na czym właściwie ten sposób w dużej mierze się opiera. Mailing reklamowy to wysyłanie wiadomości elektronicznych, czyli po prostu e-maili, w których znajdują się reklamy. Takich wiadomości mailowych wysyłamy każdego dnia co najmniej kilkanaście, zatem skrzynkę odwiedzamy codziennie. To my zarządzamy treścią naszej skrzynki, to my decydujemy o tym, kiedy, do kogo i co wysłać, jak również to my decydujemy o tym, kiedy i co przeczytać. Zatem jeśli aktualnie nie mamy czasu na to, by zajrzeć do broszurki reklamowej wysłanej w mailu, to możemy zrobić to kiedy indziej. Zatem email marketing jest wygodny nie tylko dla firm i zakładów, które chcą się zareklamować, gdyż mogą szybko wysłać materiały reklamowe do wielu osób, ale również dla nas samych, bo to my decydujemy o tym, kiedy na spokojnie chcemy wspomniane reklamy przejrzeć.

Strzał w dziesiątkę

Email marketing, czy inaczej mówiąc mailing reklamowy to zatem strzał w dziesiątkę. Nie jest on narzucaniem się z reklamami, nie ma on nic wspólnego z irytowaniem, bo tak naprawdę nawet nie słyszymy, kiedy dostajemy maila z reklamą w środku. Wydaje się więc to najlepszym sposobem na zareklamowanie się. Dodatkowym plusem jest to, że reklama drogą elektroniczną dociera wówczas do każdego klienta z osobna i daje mu poczucie bycia wyjątkowym i szczególnie liczącym się dla danej firmy.

Dodaj komentarz