Rynek pozycjonowania w Rybniku.

rynek usług pozycjonowania w Rybniku

Analizując obecny rynek usług pozycjonowania w Rybniku, trzeba przyznać, iż zdecydowana większość przedsiębiorców w dalszym ciągu nie zdaje sobie nawet sprawy z istnienia takich rozwiązań, i korzyści jakie za sobą niosą. Większość z nich posiada już co prawda swoją własną stronę internetową, niemniej jednak nie potrafi skutecznie wykorzystać tego ciekawego narzędzia, które przecież w bardzo efektywny sposób może przyczynić się do pozyskiwania nowych klientów i do poszerzania rynków zbytu na swoje produkty oraz usługi. Zobaczmy z nieco bliższej perspektywy, jak to wygląda w rzeczywistości. 

Badania rybnickich przedsiębiorstw w zakresie promocji internetowej.

W wyniku przeprowadzonego przez nas badania wśród blisko setki przedsiębiorstw rybnickich działających na rynku, co najmniej od jednego roku, okazało się co następuje. 80,4% przedsiębiorców posiada swoją stronę internetową. W tym zaledwie 32% wykorzystuje dodatkowo strony Google Moja Firma. Zaś 46% posiada dodatkowo własny kanał na Facebooku. Niestety tylko 31% przedsiębiorców posiadających własną stronę internetową, aktywnie korzysta z usługi lokalnego pozycjonowania stron, dzięki której zyskują o wiele lepsze miejsca w wynikach wyszukiwania, co też przekłada się na o wiele lepsze efekty prowadzonych działań.

Można więc powiedzieć, iż w zdecydowanej większości przypadków pozycjonowanie stron internetowych w Rybniku nie jest przeprowadzane, a co za tym idzie, wiele przedsiębiorstw ginie w morzu konkurencji, nie umiejąc efektywnie przebić się wyżej ze swoją ofertą, co rzecz jasna nie ułatwia im prowadzenia działalności.

Efekty pozycjonowania lokalnego.

W tym samym badaniu, zapytaliśmy przedsiębiorców, którzy korzystają z usługi pozycjonowania w Rybniku, czy działania w tym zakresie, w jakikolwiek sposób przyczyniły się do poprawy ich wyników finansowych. Zaledwie w 3,5% przypadków, okazało się, iż efekty niestety były mizerne lub prawie żadne, co z cała pewnością jest wynikiem źle zoptymalizowanej kampanii pozycjonowania, lub powierzenia tego typu działań nieodpowiednim osobom, które za niewielkie pieniądze nie robią nic. W pozostałej ilości przypadków odnotowano bardzo wyraźne wzrosty obrotów już po trzech miesiącach od rozpoczęcia działań. W przypadku 40% firm obroty podskoczyły o około 20%, w przypadku 35% o ponad 25%, zaś w pozostałej części nawet o 30% i więcej.

Podsumowanie.

Analizując dokładniej wyniki powyższego badania, można dojść do wniosku, iż w zdecydowanej większości przypadków efektywnie podjęte działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych, będą przekładać się na wyższe efekty sprzedaży produktów oraz usług, wobec czego też, warto zainwestować wolne środki w tego typu działania, szczególnie jeśli już posiadamy swoją własna stronę internetową. Po prostu trzeba uświadomić sobie, iż Internet jest obecnie bardzo potężnym medium, za pomocą którego można naprawdę poprawić wyniki swojego przedsiębiorstwa, toteż posiadając stronę internetową, jej nie wykorzystanie byłoby nie tyle grzechem, co po prostu najzwyklejsza na świecie głupotą.
Innveo Rybnik

Naczelna

Dodaj komentarz