Dzwoni telefon

Jak reagujemy, gdy dzwoni do nas telefon? Niezależnie od tego, czy jest to telefon komórkowy, czy też jest to raczej telefon stacjonarny i dźwięk rozbrzmiewa w naszym mieszkaniu, to zazwyczaj reagujemy tak, że po prostu podchodzimy do telefonu lub wyciągamy go z kieszeni i po prostu go odbieramy. Jeśli jest to telefon komórkowy, to ogromnym plusem jest to, iż możemy zobaczyć, kto do nas dzwoni i wtedy sami decydujemy o tym, czy chcemy w danym momencie z taką osobą rozmawiać, czy nie chcemy w ogóle z nią rozmawiać, a może decydujemy, by później do niej oddzwonić. Niektóre telefony stacjonarne również oferują taką możliwości, co jest dla nas znacznym ułatwieniem, bo sami możemy decydować, od kogo odbierać połączenia przychodzące, a od kogo nie. Jeśli jednak dzwoni do nas numer nieznany, czyli taki, którego nie mamy zapisanego w swojej książce telefonicznej, w pamięci telefonu, to co robimy w takiej sytuacji? Niektórzy bez zastanowienia, bez mrugnięcia okiem odbierają telefon niezależnie od tego, czy znają numer, który dzwoni czy też jest on im obcy. Inni z kolei nie odbierają połączeń od numerów nieznanych w ogóle – taką mają zasadę i jej przestrzegają. Czasami jednak może się zdarzyć tak, że nieznany numer wcale nie jest osobą anonimową, która chce powiedzieć nam coś niemiłego, chce nam dokuczyć lub chce nas zaniepokoić. Czasami może to być po prostu pracownik agencji badawczej, który nasz numer pozyskał z bazy biznesowej i chce nam zadać kilka prostych pytań, by dzięki naszej odpowiedzi połączonej z wieloma, tysiącami czy setkami tysięcy odpowiedzi innych konsumentów wprowadzić na ówczesnym rynku pożądane zmiany. Taki telefon warto odebrać.

Odbierz telefon

Badania prowadzone przez telefon zwane są inaczej badaniami cati i jest to jedna z najbardziej popularnych form badania opinii konsumenckiej. Dzwoni do nas pracownik agencji badawczej i prosi o to, abyśmy zechcieli chwilę z nim porozmawiać. Od razu budzi się w nas gniew albo też zmartwienie, że następne kilkadziesiąt minut będziemy musieli spędzić ze słuchawką telefoniczną przy uchu odpowiadają na mnóstwo nudnych pytań. Mało kto z nas wie jednak, że nasze zdanie jest naprawdę dla rozwoju rynku potrzebne. Wszyscy chcemy, żeby na rynku znalazły się takie produkty, jakich potrzebujemy czy też by były nam oferowane takie usług, których równie ż potrzebujemy. Jeśli jednak nie powiemy tego głośno, nie damy usługodawcom i producentom znać, że właśnie tego potrzebujemy. Problemem jest to, że ludzie nie chcą zbytnio brać udziału w takich badaniach, ponieważ dla nich badania telefoniczne są nudne i nużące. Zdecydowanie ciekawsze byłyby badania fokusowe, bo już same sale fokusowe wzbudziłyby zainteresowanie konsumentów i choćby właśnie z samej ciekawości zdecydowaliby się wziąć w takich badaniach udział. Z organizacją takich badań jest jednak znacznie więcej pracy i prawdopodobnie to właśnie dlatego są one organizowane rzadziej, choć od czasu do czasu taka innowacja jest jak najbardziej mile widziana.

Dodaj komentarz